Gewichtsverlies – Hoe het te laten werken

Afvallen Breda

In de Verenigde Staten sterft het grootste aantal mensen aan obesitas die willen afvallen. Elk jaar sterven er 120.000 mensen, wat neerkomt op 7% van de totale bevolking. Dit maakt de Verenigde Staten tot een van de meest zwaarlijvige landen ter wereld. Een van de belangrijkste redenen voor dit probleem is het feit dat ongeacht hoeveel iemand weegt, hij of zij naar verwachting veel langer zal leven dan iemand met hetzelfde gewicht. Dit probleem wordt nog verergerd door het feit dat zwaarlijvigheid steeds meer wordt gezien als een onafhankelijke keuze van levensstijl, in plaats van als een gezondheidsprobleem. Veel mensen worden door de media beïnvloed om te geloven dat ze dik en ongezond zijn door wat de media hen vertellen.

In feite vertelt de media alleen minimale waarheden. Je bent niet dik door overproductie van vet in je lever. Of overproductie of onderproductie van vet nu gezondheidscomplicaties veroorzaakt, de eerste indruk is dat het allemaal vet is. Deze indruk wordt nog versterkt door het feit dat de voedingsindustrie steeds meer reclamespotjes maakt waarin producten met grote hoeveelheden vet worden aangeprezen. In plaats van dik te zijn, ben je dik door je consumptie van vet. bevolkt door geraffineerde koolhydraten. Ook dit is niet waar. De media kan je gemakkelijk laten geloven dat je dik bent, maar de waarheid is dat je dat niet bent.

Terwijl gewichtsverlies in de meeste westerse landen nog steeds een strijd van het hele jaar is, beginnen bedrijven zich te realiseren dat het de mensen zijn die sociale en zakelijke beslissingen nemen die zullen winnen. Hierdoor wordt vetverlies steeds meer een persoonlijke beslissing. Dit is jammer, want het is niet gezond. Wanneer je geraffineerde koolhydraten en suikerhoudende frisdranken hebt geconsumeerd, heeft je lichaam geen andere keuze dan de overtollige energie op te slaan als vet. Als je je lichaam de energie geeft die het nodig heeft om goed te functioneren, zul je de overtollige kilo’s kwijtraken.

Het gebruik van voeding als een belangrijk onderdeel van een gewichtsverliesprogramma is geen nieuw concept. Vele studies hebben de doeltreffendheid ervan bewezen. Wereldwijd zijn er meer dan 50 miljoen succesvolle programma’s uitgevoerd. Het grote voordeel van gewichtsverlies is dat er geen limiet is aan het aantal calorieën dat u kunt innemen. Succesvol gewichtsverlies wordt bereikt wanneer het aantal calorieën dat u inneemt beter is dan het aantal calorieën dat u inneemt.

Lichaamsbeweging is ook effectief als het gaat om gewichtsverlies. Het helpt om je spieren en lichaamskracht op te bouwen. Lichaamsbeweging verhoogt ook uw stofwisseling, waardoor uw lichaam het overtollige vet verbrandt. Een voorbeeld hiervan is een machine die uw armen kan trainen door de hoeveelheid weerstand die u kunt verdragen te verhogen. Uw stofwisselingssnelheid kan worden verhoogd door push ups, chin ups en sit ups te doen. De machine zal u helpen het lichaam te krijgen dat u wilt en in staat zijn het gewicht te verliezen dat u wilt.

Het is misschien gemakkelijk om te zeggen dat u moet beginnen met een programma om af te vallen, maar het is veel beter om uw levensstijl te veranderen door te beginnen met een fitnessroutine. Een betere levensstijl maakt het gemakkelijker om een gezond gewichtsverlies programma vol te houden. Je moet ook aërobe oefening, krachttraining en goede voeding in je dagelijkse eetplan opnemen. Door aërobe oefening verbrandt u calorieën, en dat is de lading die uw lichaam nodig heeft om het gewicht te verliezen dat u nodig heeft. Juiste voeding helpt uw lichaam om zichzelf volledig van brandstof te voorzien. Zonder dit zal het lichaam eerder geneigd zijn vet op te slaan in plaats van zijn energie te gebruiken.

Rekken is een andere geweldige manier om uw stofwisseling te verhogen. Elke spier in je lichaam, inclusief je buik en benen, is in staat om te rekken. Elk van deze spieren kan u in staat stellen om uw doelbereik te bereiken door het uitvoeren van stretchoefeningen. Stretches kunnen worden aangepast aan uw individuele niveau van flexibiliteit. Het is belangrijk om op te warmen om de stretchoefeningen met succes te kunnen uitvoeren. Naast het verhogen van uw stofwisselingssnelheid, kan stretching u helpen uw spierspanning te behouden en een slanker en gezonder uiterlijk te krijgen.

Een programma voor gezond gewichtsverlies heeft alleen kans van slagen als er ook een zekere mate van activiteit in zit. Iedereen weet dat je moet bewegen. U hoeft geen lid te worden van een sportschool en drie milkshakes per dag te drinken. Het advies is om minstens 30 minuten te bewegen, minstens drie keer per week. Wat dat voor u betekent, kan verschillen. Als u een dagelijks alarm moet gebruiken, is dat prima. Als u ervoor kiest om ’s ochtends te sporten, dan is dat ook prima. Wat u moet onthouden is dat u er een punt van moet maken om elke dag, vijf dagen per week, ten minste 30 minuten actief te zijn.

Heeft u problemen met uw gewichtsverlies programma? Geef niet op! Onthoud dat de fout die ontelbare mensen maken is om zichzelf in een depressie te laten zakken en het gevoel te hebben dat ze falen. Stel in plaats daarvan doelen voor uzelf. Streef naar het verliezen van een pond per week. Streef er tegelijkertijd ook naar om gezond te eten. Uw lichaam zal reageren op uw voedingskeuzes. Zeg je tegen jezelf dat je nooit brood of ijs zult eten? Nooit meer? Dat moet je tegen jezelf zeggen. Houd je doelen in het oog. Het moet de hele tijd in je mond zitten.

Lees meer

Voeding coach

Dietist

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *